Lasīt tālāk
  • Laika posms
    2025. gada janvāris – 2029. gada augusts
  • Dalībnieki
    Mākslu izglītības kompetences centrs “Nacionālā Mākslu vidusskola”
  • Projekta vadītāji/Kontaktpersonas
    Katarina Skrūzmane

Projekts “Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide”

 

 

 

 

 

Projekta nosaukums Pedagogu profesionālā atbalsta sistēmas izveide
Projektu administrē Valsts izglītības attīstības aģentūra (IZM)
Projekta koordinators Latvijas Nacionālais kultūras centrs
Projekta numurs Nr. 4.2.2.3/1/24/I/001
Projekta darbību īstenošanas laiks 2025. gada janvāris – 2029. gada augusts
Projekta finansējums Eiropas Sociālā fonda Plus finansējums
Projekta sadarbības partneris Mākslu izglītības kompetences centrs “Nacionālā Mākslu vidusskola”
Projekta mērķis un fokuss Projekta mērķis ir izveidot un attīstīt vienotu un stratēģiski pārraudzītu profesionālā atbalsta sistēmu valsts, pašvaldību un izglītības iestāžu līmenī mācību procesa kvalitātes pilnveidei vispārējā un profesionālā izglītībā, veicināt izglītojamo izcilību un nodrošināt metodiskā atbalsta materiālus pedagogiem.
Projekta darbības uzdevumi 1. Vienota un stratēģiski pārraudzīta profesionālā atbalsta nodrošināšana visās mācību jomās un izglītības darba īstenošanas aspektos vispārējā un profesionālā izglītībā valsts līmenī, izmantojot esošos profesionālā atbalsta tīklus un koordinējot iesaistīto pušu sadarbību.

2. Profesionālā atbalsta nodrošināšana visās mācību jomās vai mācību priekšmetos un izglītības darba īstenošanas aspektos vispārējā izglītībā pašvaldību līmenī, stiprinot profesionālā atbalsta īstenošanas praksi pašvaldībās un sadarbību ar profesionālās izglītības iestādēm vispārējās izglītības mācību satura īstenošanā.

3. Vietēja un starptautiska mēroga profesionālā atbalsta nodrošināšana izglītības iestāžu līmenī, tai skaitā mērķēts profesionālais atbalsts profesionālām vidusskolām, tehnikumiem, koledžām un mākslu izglītības kompetences centriem, kas īsteno vidējās pakāpes profesionālās izglītības programmas un nodrošina metodiskā darba virsvadību savas nozares profesionālās izglītības satura īstenošanā, profesionālās izglītības mācību satura sasaistē ar vispārējās izglītības mācību saturu, un mācības pedagogiem un citām izglītības programmu īstenošanā, profesionālā atbalsta īstenošanā, izglītības satura attīstīšanā un vērtēšanā iesaistītajām personām.

4. Vispārējās izglītības metodiskā atbalsta materiālu izstrāde vai adaptācija, tai skaitā aprobācija, recenzēšana, publicēšana un uzturēšana, ievērojot pirmsskolas izglītības vadlīnijās un valsts pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standartos noteikto, kā arī identificētās izglītojamo mācīšanās un pedagogu profesionālā atbalsta vajadzības. Prioritāri tiks paredzēta metodiskā atbalsta materiālu izstrāde latviešu valodas, matemātikas, programmēšanas, fizikas, ķīmijas, bioloģijas, datorikas, inženierzinību, ģeogrāfija, vēstures un sociālo zinātņu mācību priekšmetu stundu secīgai plānošanai.

5. Valsts izveidotu izglītības digitālo platformu pilnveide un attīstība, tai skaitā nodrošinot tajās ietverto mācību resursu pieejamību pedagogu atbalstam un talantīgo izglītojamo dalību atbalsta pasākumos tiešsaistē, kā arī vērtēšanas sistēmas uzlabošanu.

6. Izglītojamo izcilības veicināšana vispārizglītojošos mācību priekšmetos pašvaldības, reģionālā, nacionālā un starptautiskā līmenī. Atbalsts paredzēts izglītojošu, sadarbības un tīklošanās pasākumu īstenošanai izglītojamo talantu attīstībai, tai skaitā praktiskas ievirzes pasākumi izglītojamo talantu un zināšanu pilnveidošanai, nometnes un 14 nodarbības valsts mācību priekšmetu olimpiāžu un Latvijas skolēnu izcilības veicināšanai.

7. Projekta vadības un īstenošanas nodrošināšana, tostarp izvērtējumu veikšana. Izvērtējuma veikšanai plānots piesaistīt projekta īstenošanā iesaistītās puses, tai skaitā augstskolas, nevalstiskās organizācijas – profesionālās asociācijas, pašvaldības, izglītības iestādes un pedagogus, kā arī citas institūcijas un nozares ekspertus, kas iesaistīti izglītības kvalitātes, profesionālā atbalsta un profesionālās kompetences pilnveides nodrošināšanā. Projekta beigās plānots noslēguma izvērtējums. Izvērtējumu rezultātus plānots ņemt vērā gan projekta ieviešanas pilnveidē, gan arī profesionālā atbalsta plānošanā pēc Projekta beigām, tai skaitā vērtējot finansēšanas iespējas no valsts budžeta līdzekļiem vai citiem avotiem.

8. Komunikācijas un vizuālās identitātes pasākumi par Projekta īstenošanu tiks plānoti atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas nosaka kārtību, kādā ES fondu vadībā iesaistītās institūcijas nodrošina šo fondu ieviešanu 2021.–2027.gada plānošanas periodā, kā arī ievērojot ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijas.

Projekta sasniedzamais rezultāts 1. Izveidota pedagogu profesionālā atbalsta sistēma un savstarpējās sadarbības tīkls valsts un pašvaldību līmenī, nodrošinot vienotu un stratēģiski pārraudzītu profesionālā atbalsta sistēmu vispārējā un profesionālā izglītībā nacionālā un reģionālā līmenī.

2. Aktualizēti vai izstrādāti metodiskā atbalsta materiāli atbilstoši MK noteikumos Nr.358 noteiktajām prasībām kā atbalsts pedagogiem secīgai mācību stundu vai tematu  plānošanai, īstenošanai un mācību satura apguves novērtēšanai, nodrošinot vienlaicīgu  izvērtēšanu visās mācību jomās un mācību priekšmetos dažādās vecuma grupās pēctecīgai un saskaņotai mācību satura ieviešanai.

3. Īstenoti daudzveidīgi un profesionālās pilnveides vajadzībām atbilstoši profesionālā  atbalsta pasākumi vispārējās un profesionālās izglītības iestāžu pedagogiem, interešu izglītības un profesionālās ievirzes pedagogiem, atbalsta personālam, izglītības iestāžu  vadības komandām, valstspilsētu un novadu pašvaldību izglītības jomas speciālistiem, metodiķiem, didaktiķiem, mācīšanās konsultantiem, nozaru ekspertiem, konventu pārstāvjiem un citām vispārējā un profesionālajā izglītībā iesaistītajām personām atbilstoši MK noteikumos minētajām projekta mērķgrupām.

4. Tehniski un saturiski pilnveidotas valsts izveidotās digitālās platformas – skolo.lv un mape.gov.lv – un tajās ietverto mācību resursu pieejamība, piemēram, nodrošinot būtiskus lietotāju saskarnes uzlabojumus, kas ļautu skolotājiem vieglāk orientēties platformā un efektīvāk atrast nepieciešamos mācību un metodiskos materiālus.

5. Paplašināta Valsts pārbaudījumu informācijas sistēma ar tādu funkcionalitāti, kas nodrošinās mācību priekšmetu olimpiāžu norisi tiešsaistē un skolēnu zinātniskās 15 pētniecības darbu reģionālo un valsts konferenču norisi un datu apkopošanu, kā arī  veicinās lielāku izglītības iestāžu iesaisti vērtēšanas procesā, pievienojot citus pārbaudījumu vērtēšanas veidus, nodrošinot skolotājiem iespēju izstrādāt ikdienas un temata nobeiguma vērtēšanas darbus digitālajā vidē, paplašinot interaktīvo uzdevumu daudzveidību, t.sk. izmantojot automātiskas labošanas iespējas, samazinot skolotāju laiku darbu labošanas procesā un paverot iespēju mācību procesa digitalizācijai.

6. Latvijas skolēnu zinātniskās pētniecības darbu konferences laureātiem zināšanu padziļināšanai un pilnveidošanai tiks organizēti dažādi pasākumi, piemēram, “Alfa”  nometnes eksaktajām zinātnēm, nometnes “(IZ)aicinājums”/ “Rakstaudze” humanitārajām un mākslas zinātnēm, praktiskās ievirzes semināri, praktiskās pētniecības pasākumi, hakatoni u.c. Atbalsta ietvaros plānots arī nodrošināt reģionālo,  valsts un starptautisko zinātnes pasākumu un novada, valstspilsētas vai novadu  apvienības, valsts un starptautiska līmeņa mācību priekšmetu olimpiāžu un skolēnu zinātniskās pētniecības darbu organizēšanu Latvijā un izglītojamo dalības  nodrošināšanu starptautiskajās zinātnes izstādēs, konkursos, jauno zinātnieku skolās,  mācību priekšmetu olimpiādēs, tai skaitā atlases organizēšanu un izglītojamo sagatavošanos.

Projekta specifiskā atbalsta mērķa grupa Izglītības iestāžu, kuras īsteno pamata vai vidējās profesionālās izglītības programmas, vispārējās izglītības iestāžu, interešu izglītības pedagogi.
Projekta īstenošanas pamats Profesionālās izglītības likuma 16.2 pants un tā darbības mērķi, 16.3 pants par Mākslu izglītības kompetences centru un tā darbības mērķi, 16.4 pantu par Profesionālo vidusskolu un tās darbības mērķi, Kultūras ministrijas 2025. gada 6. marta iekšējie noteikumi Nr. 2.5-4-9 “Kārtība, kādā Kultūras ministrijas padotībā esošās profesionālās vidējās izglītības iestādes veic metodiskos uzdevumus” un Latvijas Nacionālā kultūras centra tīmekļvietnē www.lnkc.gov.lv publicētais metodiskās virsvadības sadalījums.
Plašāka informācija par projektu https://www.visc.gov.lv/lv/projekts/pedagogu-profesionala-atbalsta-sistemas-izveide
Kontaktinformācija Projekta koordinatore:

Katarina Skrūzmane

E-pasts: katarina.skruzmane@nmv.gov.lv

UZRAKSTI SKOLAI,
MĒS AR PRIEKU PALĪDZĒSIM

    SKOLU KONTAKTI

    MIKC Nacionālā Mākslu vidusskola
    Kalnciema iela 12, Rīga, LV – 1048
    pasts@nmv.gov.lv | 67610407

    MIKC NMV Instagram konts

    MIKC NMV Jaņa Rozentāla mākslas skola
    Slokas iela 52A/B, Rīga, LV – 1007
    jrms@nmv.gov.lv | 67601783

    JRMS Instagram konts

    MIKC NMV Rīgas Doma kora skola
    Kronvalda bulvāris 1, Skolas iela 11, Rīga, LV – 1010
    rdks@nmv.gov.lv | 67804770

    RDKS Instagram konts

    MIKC NMV Emīla Dārziņa mūzikas skola
    Kalnciema iela 12, Rīga, LV – 1048
    edms@nmv.gov.lv | 67612332

    EDMS Instagram konts

    MIKC NMV Rīgas Baleta skola
    Kalnciema iela 12, Rīga, LV – 1048
    rbs@nmv.gov.lv | 67615339

    RBS Instagram konts

    Direktores p.i. Sveta Baltā
    sveta.balta@nmv.gov.lv | 67610407
    Vecākā lietvede Dace Jaroševiča
    dace.jarosevica@nmv.gov.lv | 67610407

    Dienesta viesnīca
    dienestaviesnica@nmv.lv

    Privātuma politika
    Piekļūstamības paziņojums

    SKOLU REKVIZĪTI

    Mākslu izglītības kompetences centrs
    “Nacionālā Mākslu vidusskola”
    Reģ. Nr.: 90010937516
    Banka: VALSTS KASE
    Kods: TRELLV22
    Konts: LV44TREL222068900300B

    Ziedojumu konts
    MIKC Nacionālā Mākslu vidusskola
    90010937516
    Kalnciema iela 12, Rīga, LV-1048
    Tālr.67612332
    BANKA: VALSTS KASE
    KODS: TRELLV22
    KONTS: LV07TREL722068900400B

    © SKOLA 2025